FAQ

Algemeen

Ja, iedere kaart kan worden beveiligd met een persoonlijke pincode.

De factuur ontvang je meestal iedere week. Mocht je dit graag op een ander moment willen, dan is dat ook zeker mogelijk. Neem hierover contact op met onze klantenservice.

Je kunt de AVIA Laden app downloaden in de App Store van Apple of de Google Play Store ‘AVIA Laden’ als zoekwoord in te vullen.

Ja, dit is zeker mogelijk. 

Laadsessies kunnen bij alle AVIA laadpalen ook met de AVIA Laden app worden gestart én gestopt. Deze functie werkt ook bij laadpalen van andere aanbieders, maar dit kunnen wij niet garanderen. Ook zijn AVIA laadpalen voorzien van een QR-code om zonder AVIA Card en zonder AVIA Laden app toch te kunnen laden. Dit doen wij door middel van direct payment via Mollie Payments.

Het aanvraagproces

Een AVIA Card kan worden aangevraagd via het online aanvraagportaal. Mocht je meerdere passen nodig hebben of er niet uitkomen in het portaal, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. 

Ja, dit kan zeker. Je kunt ook een AVIA Card aanvragen waarmee je alleen kunt tanken bij één van onze (partner) locaties. 

Nee, de AVIA Card is alleen voor zakelijke klanten bestemd. 

Jouw kaarten zijn na ontvangst direct actief. Om de AVIA Card te gebruiken heb je wel een bijbehorende pincode nodig. Deze volgt doorgaans 1 of 2 dagen later per post. 

Mijn AVIA Card

Wanneer je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst, zal je AVIA Card voor de komende 24 uur geblokkeerd zijn en wordt de blokkering automatisch opgeheven. Veiligheidshalve kan de blokkade niet door ons worden opgeheven.

Wanneer je je pincode bent vergeten, kun je een e-mail sturen naar de uitgever van je AVIA Card en een nieuwe pincode aanvragen. Vermeld in je mail je debiteurennummer en het betreffende kaartnummer. Uit veiligheidsredenen wordt de pincode uitsluitend via de reguliere post verstuurd naar het postadres dat bij ons bekend is en geregistreerd staat.

Dit is afhankelijk van wat je wilt. Als je een nieuwe auto met nieuw kenteken hebt, dan is het goed dit aan te laten passen. Wil je alleen het kenteken aan laten passen voor de facturatie, dan is het aanpassen van de AVIA Card voldoende.

Je doet dit door de huidige AVIA Card op te zoeken via het Klantenportaal en het kenteken aan te passen. Wil je een nieuwe tankpas met het juiste kenteken, dan kunnen wij je een nieuwe tankpas toesturen. Je vraagt dan een nieuwe tankpas aan.

Je kunt dag- en weeklimieten aanpassen, evenals opties op de AVIA Card, waarbij je kunt
denken aan diesel, benzine maar ook LPG en wassen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om auto-gerelateerde producten in de shop te kiezen door voor de optie “shop en smeermiddelen” te kiezen. Wanneer de kilometerregistratie en autocode moeten worden ingegeven, vraag dan een nieuwe AVIA Card aan. Dit geldt ook voor het wijzigen van de pincode. Deze 3 opties zijn op een bestaande AVIA Card niet te wijzigen, omdat deze op de magneetstrip worden gedrukt tijdens het maken van de AVIA Card. Wil je 1 van deze 3 opties wijzigen of aan-/uitzetten? Dan dient er een nieuwe AVIA Card aangevraagd te worden. Heb je hier vragen over of wil je advies? Neem dan telefonisch of per e-mail contact op met de uitgever van je AVIA Card(s). 

Indien je je AVIA Card kwijt bent, blokkeer deze dan direct binnen het Online Klantenportaal, zoek je AVIA Card op en klik op het icoontje met het handje. Hierna kun je de AVIA Card blokkeren en eventueel een vervangende card aanvragen.

Na het inloggen, klik je op “Afname overzicht”. Hier kun je een periode of specifieke AVIA Card aangeven en het resultaat exporteren naar Excel om er een eigen rapportage van te maken.

We kunnen geen AVIA Card(s) overzetten, omdat hier een nieuwe debiteur voor aangemaakt dient te worden. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact op met de uitgever van je card(s).

Wanneer je KvK wijzigt, dienen wij je (nieuwe) firma op te voeren als nieuwe debiteur met nieuwe AVIA Card(s). We kunnen geen cards overzetten van de ene debiteur naar de ander, zie het antwoord op de vorige vraag. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact met de uitgever van je cards.

Heb je een pop-up blocker (balkje boven aan het scherm)? Zorg dan dat deze alles toestaat van deze site. Mocht het Online Klantenportaal niet naar behoren werken, dan kan dit aan je browser liggen. Probeer gebruik te maken van een andere provider zoals Google Chrome, Firefox of Edge. Wanneer je de link van het Online Klantenportaal in je Favorieten hebt staan van je browser en deze werkt niet, dan kan het zijn dat je deze eveneens dient te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Je kunt terecht bij meer dan 2.500 tanklocaties, waarvan meer dan 1.000 in Nederland en 1.500 in Europa. Met de AVIA app zie je eenvoudig waar voor jou het dichtstbijzijnde tankstation is.

  • Snel, eenvoudig en voordelig laden en tanken, online betalen en je facturen gemakkelijk beheren;
  • Altijd een tankstation in de buurt: met de AVIA Card kun je bij ruim 800.000 laadpunten en 2.500 tanklocaties terecht;
  • Geen financiële rompslomp: alles op 1 factuur, inclusief laad- en tankverbruik & overige kosten, zoals shopaankopen in Nederland (olie en ruitensproeier-vloeistof) en carwash. Deze overige kosten zijn optioneel. Je kunt ook kiezen voor een factuur m.b.t. alleen laad- en tankverbruik. We incasseren de kosten automatisch van je bankrekening, zodat je hier geen omkijken meer naar hebt.

Met de AVIA Card kun je tanken bij ruim 1.200 stations in Nederland en laden bij meer dan 800.000 verschillende laadpunten door heel Europa bij alle publieke laadpunten waar de mogelijkheid is om te snelladen. Gebruik de AVIA Laden app om te navigeren naar de dichtstbijzijnde laadpaal en bouw gemakkelijk een transactie op door de AVIA Card te scannen bij de laadpaal.